בחרו קטגוריה left arrow
close icon
go back תפריט ראשי
close icon
הייטקזון PRO²
left arrow
תרומה לקהילה ולסביבה
left arrow
גם בפסח כרטיס אשראי הייטקזון איתך בכל מקום
left arrow
0 אחוז עמלת המרת מט"ח ועוד הטבות חו"ל
left arrow
חשבון הבנק להייטקיסטים
left arrow
כרטיס האשראי של ההייטקיסטים
left arrow
נדל"ן
left arrow
הארנק הארגוני של ההייטק
left arrow
מחדשים את הבית
left arrow
פסח שמח
left arrow
חשמל ואלקטרוניקה
left arrow
נופש טיולים ותיירות
left arrow
OutletZone
left arrow
לבית ולמשפחה
left arrow
מותגי אופנה
left arrow
בילוי, פנאי ולימודים
left arrow
ספורט ובריאות
left arrow
מסעדות וקולינריה
left arrow
מופעים, הצגות ופסטיבלים
left arrow
בנקים, ביטוח ופיננסים
left arrow
רכב
left arrow

הייטקזון בחדשות

הייטקזון בפייסבוק

686X192 pacman

מגיימר גיק להייטקיסט

לודה גרקו

22.09.2016

סטנדאפיסטים רבים מדברים במופע שלהם על ההתייחסות למשחקי מחשב בעבר לעומת היום. רק לפני שני עשורים הגיימינג היה נחשב טאבו חברתית וההפרדה בין המסך לעולם האמיתי הבהירה לנו בדיוק מה סדר המעמדות בכיתה, מי הגיקים ומי המגניבים.

בעבר סטריאוטיפ הגיימינג העלה בדמיוננו גיק ממושקף שיושב בחדר חשוך, לא רואה אור יום ולא משחק עם ילדים אחרים, ההורים הכחילו מדאגה לגבי הכישורים החברתיים שלו ולנוכח האלימות הגועשת מהמסך והריצו סרטי אימה על הרוצח הסדרתי והוונדליסט שהם מגדלים בבית.

הקטע המצחיק הוא שכמות ההבנה וההשקעה שהייתה דרושה כדי לשחק בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות השרישה אצל הגיימר חיבור מידי לעולם המחשבים, התוכנה והקוד, עובדה שהקלה עליו את הכניסה לעולם ההייטק, לעומת המצב היום בו הקליק, סווייפ וטאצ' שולטים בעולם הטכנולוגי, וכשהמכשירים קלים יותר לתפעול, הם גם מפתחים פחות יכולות טכנולוגיות.

ההבנה היום אחרת לחלוטין, מחקרים מעידים על כך שגיימרים צעירים ששיחקו והתפתחו עם משחקי המחשב לצידם, פיתחו כישורים קוגניטיביים וחברתיים שמאפשרים להם להגיע לרמת ביצועים גבוהה, חשיבה מהירה ויצירתית וכושר החלטה יחד עם יכולת תגובה מהירה וחתירה לפתרון בעיות מורכבות באופן יעיל.

ניתן במילים אחרות לומר, שאלה הכישורים הנדרשים לעובד ההייטק הממוצע. להיות חלק אינטרגלי ממערכת גדולה יותר, להיות מסוגל להבין מבנים חברתיים מורכבים, לחשוב מהר ובאופן יצירתי ולהיות טק-סאבי ברמה בסיסית לפחות או רמה גבוהה יותר מאלה שלא בילו שעות מול המחשב בילדות.

היום, בין משרות טסטינג לגיימרים או משרות פיתוח משחקים, יוטיוברים שמזרימים מיליוני דולרים בחודש מגיימינג אונליין (בסטרימינג או לא) ופסטיבלים שמוקדשים אך ורק לשחקנים במחשב ובקונסולות, ההנחה הראשונית לגבי גיימרים שונה לחלוטין.

ובתכל'ס, נקמת היורמים הגיעה לשיאה.
מהיום מספרים למראיינת על השעות שבילינו בבניית הדמות שלנו ב-"World of Warcraft" בשביל לקבל כמה נקודות זכות. ואל תשכחו לסמן "גיימינג" בלינקדאין! ספרו לנו כמה אנדורסמנטס תקבלו...




אולי יעניין אותך - המוצרים הכי נמכרים באתר