בחרו קטגוריה left arrow
close icon
go back תפריט ראשי
close icon
יום הולדת 15 להייטקזון
left arrow
הייטקזון PRO²
left arrow
חנות ההטבות Mastercard Day
left arrow
תרומה לקהילה ולסביבה
left arrow
חשבון הבנק להייטקיסטים
left arrow
כרטיס האשראי של ההייטקיסטים
left arrow
פסח שמח
left arrow
הארנק הארגוני של ההייטק
left arrow
נדל"ן
left arrow
מחדשים את הבית
left arrow
חשמל ואלקטרוניקה
left arrow
נופש טיולים ותיירות
left arrow
OutletZone
left arrow
לבית ולמשפחה
left arrow
מותגי אופנה
left arrow
בילוי, פנאי ולימודים
left arrow
ספורט ובריאות
left arrow
מסעדות וקולינריה
left arrow
מופעים, הצגות ופסטיבלים
left arrow
בנקים, ביטוח ופיננסים
left arrow
רכב
left arrow

הייטקזון בחדשות

הייטקזון בפייסבוק

686x192_grandma-smartphone

יו, חוגה יש לכם?

מוטי אורגד

12.04.2016

המירוץ אחר האפליקציה החדשנית הבאה הביא לנו לא מעט אפליקציות מיותרות. מוטי אורגד מנסה לנחש מה תהיה האפליקציה הגדולה הבאה, ורמז: היא כנראה תהיה מוכרת לסבתא שלכם.
הטלפון החכם הפציע לחיינו לפני שנים לא רבות וכבר נראה שלא ניתן להסתדר בלעדיו. לא בזכות הטלפון (שהרי גם טלפון טיפש יכול לעשות את העבודה), אלא בזכות האפליקציות רבות והשימושיות הנמצאות עליו.
אפליקציה לטלפון חכם היא המצאה נפלאה. יישום הייטקיסטי מלא שאר-רוח וטכנולוגיה, שכל מטרתו להקל על חיינו.
ובאמת, האפליקציות הראשונות היו מובנות מאליהן ממש: פנס, נגן מוזיקה, תוכנת ניווט ואפילו מצפן – דברים שברור שלא ניתן להסתדר בלעדיהם.
לאחר מכן התחלנו להתקין על הטלפונים שלנו אפליקציות קצת פחות חיוניות אבל עדיין חשובות, כמו גישה לחשבון הבנק, אתרי חדשות, עיבוד תמונה וכמובן משחקים (שאולי בעצם שייכים קטגוריה הראשונה. לפני חמש שנים, מי היה מסוגל לדמיין טלפון בלי fruit ninja?)
אבל בשלב מסוים נראה שהתחלנו לפתח אפליקציות אך ורק לצורך פיתוח אפליקציות. בחזקת – אם אין לך אפליקציה, אתה לא קיים.
ככה קיבלנו אפליקציות של קופות חולים (לא, היא לא באמת תאבחן אתכם), של חברת החשמל (שעדיין צריכה סוללה) ושל העירייה (כדי שתדעו בוודאות שראש העיר שלכם הוא הכי בעולם).
ואלה עוד אפליקציות עם משמעות, גם אם הן לא עושות שום דבר. יש אפליקציות (אמתיות לחלוטין) שהופכות את הטלפון שלנו לכוס בירה (רק שאי אפשר לשתות ממנה), מספקות כפתור יפה שלא עושה כלום או שולחות את המילה (?) YO.
ועדיין יש המון אפליקציות בשלבי פיתוח ובדיקות שונים. היום כל עסק (כולל רפי הובלות) שאין לו אפליקציה הוא רלוונטי בדיוק כמו עסק מלפני עשר שנים שלא היה לו אתר אינטרנט (שמנגן שיר של משינה כשנכנסים לדף הראשי).
להלן מספר אפליקציות הנמצאות כרגע בפיתוח, או שהן כבר זמינות בחנות האפליקציות הקרובה לסמארטפון שלכם:
מכולת ברוך – האפליקציה שתזכיר לכם לקנות חלב (כל עשר דקות, בלי קשר לכמות החלב בבית).
פלאפל יוסי – אפליקציה שתמרח לכם טחינה על מסך הטלפון.
משה שיפוצים – אפליקציה שתבטיח לתקן את כל הסדקים על מסך הטלפון שלכם, אבל רק עוד חודש, בין השעות 8 בבוקר ל-4 אחה"צ, וחובה להישאר בבית.
אבל כל האפליקציות האלה הן רק רמזים לאפליקציה החשובה ביותר, זאת שלא הבנו איך חיינו בלעדיה: האפליקציה שתייתר את הצורך בכל אפליקציה אחרת.
אתם מכירים את עקרונות התזונה הפליאוליתית? אחרי אלפי שנים שבהן המצאנו עוד ועוד סוגי מזון ודרכים מתוחכמות לצרוך אותו, מישהו הבין שכדאי לנו לחזור למקורות ולפשטות, שכן התזונה המתאימה לנו ביותר היא התזונה של אבות אבותינו.
באופן דומה, מפתחי אפליקציות גאוניים הבינו שהאפליקציה שאנחנו באמת צריכים, זאת שתציל אותנו מכל האפליקציות חסרות הטעם, היא האפליקציה הפליאוליתית.
הדור הראשון של האפליקציה יגרום לסמארטפון שלכם לחזור לתפקד כמו טלפון מלפני עשר שנים: לא עוד מסכי מגע גדולים ויכולות של מחשב. רק שיחות, סמסים וסנייק.
אבל זה לא הכל. בדור הבא של האפליקציה, גם הגלישה הטקסטואלית תבוטל. ולאחריה יבוטלו גם הסמסים. כמו בימים הטובים של הטלפון, הטלפון יחזור להיות טלפון.
ויהיו גם אביזרים חיצוניים לאפליקציה שניתן יהיה לרכוש בזיל הזול. אנחנו מכירים כבר את השפופרת המתחברת לשקע האוזניות. אנחנו עוד לא מכירים את הכבל שיחבר את הטלפון החכם לקיר. מעבר ליופיו של הכבל, זהו אמצעי אבטחה משובח נגד גניבה או אובדן.
ואם כבר ביופי מדובר – האביזר הבא הוא כמובן חוגה המכילה את המספרים 0-9. עד כה החיוג היה בגדר מדע בדיוני. ראינו אותו רק בסרטים ישנים. אבל העתיד כבר כאן.
 
אולי יעניין אותך - המוצרים הכי נמכרים באתר