בחרו קטגוריה left arrow
close icon
go back תפריט ראשי
close icon
הייטקזון PRO²
left arrow
גם בפסח כרטיס אשראי הייטקזון איתך בכל מקום
left arrow
0 אחוז עמלת המרת מט"ח ועוד הטבות חו"ל
left arrow
תרומה לקהילה ולסביבה
left arrow
כרטיס האשראי של ההייטקיסטים
left arrow
חשבון הבנק להייטקיסטים
left arrow
פסח שמח
left arrow
נדל"ן
left arrow
הארנק הארגוני של ההייטק
left arrow
מחדשים את הבית
left arrow
חשמל ואלקטרוניקה
left arrow
נופש טיולים ותיירות
left arrow
לבית ולמשפחה
left arrow
OutletZone
left arrow
מותגי אופנה
left arrow
בילוי, פנאי ולימודים
left arrow
ספורט ובריאות
left arrow
מסעדות וקולינריה
left arrow
מופעים, הצגות ופסטיבלים
left arrow
בנקים, ביטוח ופיננסים
left arrow
רכב
left arrow

הייטקזון בחדשות

הייטקזון בפייסבוק

686x192_exit

פוסט עידן הסטארט אפים: היזמות עושה אקזיט

מאיה שגיא

12.04.2016

על החיים בעידן שבו יזמות עוברת דמוקרטיזציה והופכת ממקצוע נבחר לסט כישורים חיוני שכל אחד צריך, כלומר לאידיאולוגיה, לדרך חיים.
כאשר מדברים על יזמות, בשנים האחרונות רוב האנשים חושבים על סטארט אפים ועל חדשנות טכנולוגית.
אבל היו זמנים בהם יזמות באה לידי ביטוי במחקר ובאמנות (ניוטון, דה-וינצ'י), ורק לפני מספר עשורים יזמות היתה תיעוש והקמת מפעלים. למעשה, המשמעות של יזמות לא השתנתה. היא עדיין מייצגת חדשנות. אבל הדרך שבה יזמות באה לידי ביטוי משתנה כל הזמן. וכעת אנחנו עומדים בפתחו של שינוי נוסף: יזמות עוברת דמוקרטיזציה. היא הופכת ממקצוע נבחר לסט כישורים חיוני שכל אחד צריך, כלומר לאידיאולוגיה, לדרך חיים. 
אנחנו חיים בעידן שבו כמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו להקים חברה מסלון ביתו. העלויות ירדו בצורה משמעותית הודות לאינטרנט ולמחשוב ענן, לגלובליזציה וכמובן לרשתות החברתיות, שמאפשרות להגיע לכל קהל יעד בכל מקום בעולם. במציאות שבה יזמות היא נחלת הכלל מתפתחת כלכלה חדשה: כלכלת DIY, עשה זאת בעצמך. עולם עם רובוטים ובינה מלאכותית, עולם שבו הדפסה בתלת מימד מאפשרת עצמאות ויצירתיות, עולם שבו ה"אינטרנט של הדברים" מאפשר לנו לשלוט כמעט בכל מכשיר ושירות סביבנו, אילו עבודות יצרניות הוא משאיר לבני האדם? בני האדם התחילו כציידים-לקטים, הפכו לחקלאים, המשיכו כתעשיינים. היום הם יזמים. 
וזה לא חזון אוטופי או דיסטופי רחוק. כבר היום, פה בישראל, יותר ויותר אנשים בוחרים להיות עצמאים במקום שכירים. הם לא צריכים בוס ומשרד. המחסומים הישנים שעמדו בינם לבין הפרנסה קרסו. וזה רק בתחום התעסוקה. אבל גם תרבות הפנאי משתנה. בקהילת ה-Makers אנשים סתם נהנים לייצר, להמציא, לעצב ולבנות דברים בעצמם. המייקרים משתמשים בסט הכישורים של היזמות על מנת לנהל את חיי היומיום שלהם, ולא רק על מנת לעשות אקזיט או "לעשות מכה".
חושבים שאלו תופעות שוליות? תחשבו שוב. מתוך 4.5 מיליארד עובדים בעולם, למעלה מ-400 מיליון מגדירים את עצמם כיזמים. בסקר שנערך בבתי ספר בארה"ב והתמקד בדור ה-Z, הדור הבא שיצטרף לשוק העבודה, 72% מהנשאלים הצהירו שהם רוצים להיות עצמאים. עבור הדור שגדל עם אייפד ביד ורואה באינטרנט צורך בסיסי וקיומי, יזמות היא לא מקצוע, היא דרך חיים, חלק מה-DNA. בבתי ספר רבים, בארץ ובעולם, לומדים היום על רובוטיקה על הדפסות בתלת מימד, תלמידי תיכון מפתחים אפליקציות ומקימים חברות כחלק משיעורי הבית. אוניברסיטאות מציעות היום תארים עם התמחות ביזמות, אקסלרטורים (מאיצי סטארט אפים) צצים בכל מקום ופלטפורמות כמו TED ,  Coursera ואפילו YouTube מעוררות השראה ונותנות לכל אחד עם גישה לאינטרנט את הכלים והידע הדרושים על מנת להפוך ליזם. 
השינוי הזה מחלחל ומוצא את דרכו גם לפעילויות בקהילה. עשרות מפגשים (meetups) בתחומים שונים שמובילים יזמים או חברות שרוצים לחלוק מניסיונם ולהעשיר אחרים. פודקאסטים שמספרים סיפורי הצלחה מעוררי השראה על יזמים שמשנים את העולם ומחזקים את התפיסה שהכל אפשרי. מבלי שנשים לב, יזמות הופכת מעוד עסק לצורת חשיבה.
כמו במהפכות הקודמות, גם במהפכה הזאת אלה שלא יסגלו לעצמו חשיבה יזמית יאבדו כל יתרון תחרותי. העתיד הזה כבר כאן. האם אתם מוכנים להתחיל לחשוב כמו יזמים?
 
אולי יעניין אותך - המוצרים הכי נמכרים באתר