בחרו קטגוריה left arrow
close icon
go back תפריט ראשי
close icon
הייטקזון PRO²
left arrow
גם בפסח כרטיס אשראי הייטקזון איתך בכל מקום
left arrow
0 אחוז עמלת המרת מט"ח ועוד הטבות חו"ל
left arrow
תרומה לקהילה ולסביבה
left arrow
כרטיס האשראי של ההייטקיסטים
left arrow
חשבון הבנק להייטקיסטים
left arrow
פסח שמח
left arrow
נדל"ן
left arrow
הארנק הארגוני של ההייטק
left arrow
מחדשים את הבית
left arrow
חשמל ואלקטרוניקה
left arrow
נופש טיולים ותיירות
left arrow
לבית ולמשפחה
left arrow
OutletZone
left arrow
מותגי אופנה
left arrow
בילוי, פנאי ולימודים
left arrow
ספורט ובריאות
left arrow
מסעדות וקולינריה
left arrow
מופעים, הצגות ופסטיבלים
left arrow
בנקים, ביטוח ופיננסים
left arrow
רכב
left arrow

הייטקזון בחדשות

הייטקזון בפייסבוק

686x192_magazine_maya-conquer-the-world

10 סיבות שמסבירות מדוע אף פעם לא תכבשו את העולם

מאיה שגיא

21.09.2015

כן, זה מה שאמרתי, מרבית הסיכויים הם שלא תהיו סטיב ג'ובס. אל תבינו אותי לא נכון, זה לא שאין לכם את היכולת, אתם פשוט לא עושים שום דבר בנידון, או יותר נכון אתם עושים את כל מה שאפשר כדי לוודא שזה לא יקרה.
1. אתם חושבים שאתם יותר חכמים ממה שאתם באמת: בואו נודה בזה, אתם חושבים שאתם חכמים, נקודה. בד"כ יש לכם גם נקודת השוואה שטוענת שאתם יותר חכמים מחבר כזה או אחר, כי קיבלתם ציון יותר גבוה. אבל רק בגלל שלמדתם מה שכולם לומדים וקראתם מה שכולם קוראים, ועשיתם טיול אחרי צבא והלכתם לאוניברסיטה לעשות וי על התואר הראשון, זה לא אומר שאתם חכמים. חכמה שתעזור לכם להצליח היא לא מה שמלמדים באוניברסיטה אלא מה שאתם חיים וחווים, נסיון שנצבר כשמלכלכים את הידיים ועושים דברים – לא כשקוראים עליהם. תחשבו על זה ככה: אם במרבית הימים שלכם אתם האנשים החכמים ביותר בחדר, אתם נמצאים בחדר הלא נכון.

2. אתם לא קוראים: לפחות לא את הדברים החשובים באמת. אתם קוראים מה שאתם חייבים לקרוא כדי להרגיש שעשיתם את המוטל עליכם. אתם שוכחים שנסיון הוא כוח ולכן המילים שכתבו כל אלה שקדמו לכם, הן מקור ידע בלתי נדלה שרק מחכה שתחקרו אותו. אתם בטוחים שאתם כבר יודעים מה שיש לאחרים ללמד אתכם ובוחרים שלא לחפש באופן יזום רעיונות שאולי יפתחו בפניכם עולמות חדשים או יערערו את הסטטוס קוו.

3. אין לכם שמץ של סקרנות: למתבונן מהצד זה עשוי להיראות כאילו כל מה שאתם רואים ושומעים כל יום מוכתב מלמעלה והוא קודש הקודשים. אתם לא שואלים שאלות או מפקפקים במציאות שלכם, אתם לא מחפשים פתרונות טובים יותר או סיבות משמעותיות יותר. אתם מסתפקים במה שכולם אומרים. ומה אם כולם טועים? סקרנות אולי הרגה את החתול, אבל היא יכולה להיות היתרון התחרותי שלכם במרוץ לכבוש עוד פסגה.

4. אתם לא שואלים שאלות: למה? כי זהו המשך ישיר לעובדה שאין בכם סקרנות. תפסיקו לקבל הכל כמובן מאליו ותתחילו לשאול. אפילו התינוק המעצבן של כללית עושה שימוש טוב יותר במילה "למה?". אתם לא חיים במטריקס אז אל תפחדו לערער על סמכות ולאתגר את מי שמסביבכם, כולל את עצמכם. למה? כי כשתתחילו לשאול שאלות פתאום תגלו תשובות.

5. לא חוויתם מספיק כשלונות: מי שלא מנסה - לא טועה! הפחד מכשלון משתק, זה הרבה יותר קל לחלום על משהו מאשר לנסות לבצע אותו במציאות. הבעיה היא שבאזור הנוחות שלכם שוכנת בינוניות, ועם בינוניות לא כובשים את העולם. הדרך לנצח את הבינוניות היא לנסות, לטעות ובסוף ללמוד מהכשלון שלכם. חוץ מזה, אם אף פעם לא תעזו לאתגר את עצמכם ותעמדו מול הפחד מכשלון, אף פעם לא תעשו משהו פנומנלי.

6. אכפת לכם יותר מדי מה אחרים חושבים עליכם: כי אתם רוצים להשתלב, להיות חלק מהחבר'ה. אתם מפחדים שלהיות שונה משמעו להיות פחות טוב מאחרים, כי הם שופטים אתכם בדיוק כפי שאתם שופטים את עצמכם, בהתאם לנורמה. אתם האויב הגרוע ביותר של עצמכם כי אתם נותנים חשיבות רבה מדי לדעות של אחרים והגיע הזמן שתפסיקו. מה שהעולם חושב עליכם הוא לא השתקפות של מי שאתם, זו רק הדעה שלהם שלא משנה. מה שחשוב זה שאתם אוהבים את מה שאתם רואים במראה.

7. אף פעם אין לכם זמן: אמנם זמן הוא משאב מתכלה, הוא אינו אינסופי, אך באופן מפתיע יש לכם הרבה יותר זמן ממה שאתם חושבים, זה רק עניין של איך אתם בוחרים לנצל אותו. עקרון פרקינסון קובע כי "העבודה מתרחבת באופן כזה, שהיא מנצלת את כל הזמן המצוי לשם ביצועה". זהו בעצם ההסבר למחלה הידועה בשם "דחיינות". אם אתם צריכים זמן, תתייעלו, תתעדפו ותעשו דברים שיעזרו לכם לכבוש את העולם. אחר כך תקפצו לים.

8. אתם כל הזמן אומרים "לא": הפחד מהלא נודע גורם לכם להעדיף שלא להסתכן, אז יוצא לכם "לא" כשבפנים הכל צועק "כן". תתנתקו קצת מהמנטליות של "אני לא פראייר" ותחליטו שאתם אומרים כן להזדמנויות חדשות, גם אם זה ידרוש מכם להשקיע קצת מאמץ. בסופו של דבר זה ישנה את הדרך בה אתם חושבים ויעזור לכם להאמין ביכולות שלכם.

9. אתם לא מוכנים לעזור לאנשים אחרים: כי זה ידרוש מכם מאמץ וגם ככה אין לכם זמן...
Get over it! לעזור לאחרים זה הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות. כשאתם עוזרים לאחרים אתם נחשפים לעולמות חדשים ויש לכם הזדמנות ללמוד, לצבור נסיון, לפגוש אנשים שלא היכרתם ולהרחיב את המעגלים החברתיים שלכם. ומה יוצא לכם מזה? הזדמנויות.
ואם כל זה לא מספיק, בינינו, לעזור לאחרים זו טפיחה אדירה על השכם, זה אומר שצריכים אתכם כי יש משהו שאתם עושים טוב יותר.

10.  You can’t handle the truth: אתם כבר מכירים חלק גדול מהדברים שנכתבו כאן ובכל זאת אתם לא עושים שום דבר בכדי לחולל שינוי. קשה להודות שיש דברים שאתם לא יודעים, שיש אנשים טובים מכם, שיש סיכוי של 1 למליון לכבוש את העולם אבל אתם לא מוכנים לקחת אותו (ויש לכם 10 סיבות שמסבירות למה זה המצב). האמת נמצאת מולכם יום יום ואתם לא מוכנים להתמודד איתה כי המשמעות היא שבאמת תצטרכו לנסות לכבוש את העולם.

מאיה שגיא היא מנהלת דיגיטל ורשתות חברתיות בסודה סטרים.
אולי יעניין אותך - המוצרים הכי נמכרים באתר