בחרו קטגוריה left arrow
close icon
go back תפריט ראשי
close icon
הייטקזון PRO²
left arrow
גם בפסח כרטיס אשראי הייטקזון איתך בכל מקום
left arrow
0 אחוז עמלת המרת מט"ח ועוד הטבות חו"ל
left arrow
תרומה לקהילה ולסביבה
left arrow
כרטיס האשראי של ההייטקיסטים
left arrow
חשבון הבנק להייטקיסטים
left arrow
פסח שמח
left arrow
נדל"ן
left arrow
הארנק הארגוני של ההייטק
left arrow
מחדשים את הבית
left arrow
חשמל ואלקטרוניקה
left arrow
נופש טיולים ותיירות
left arrow
לבית ולמשפחה
left arrow
OutletZone
left arrow
מותגי אופנה
left arrow
בילוי, פנאי ולימודים
left arrow
ספורט ובריאות
left arrow
מסעדות וקולינריה
left arrow
מופעים, הצגות ופסטיבלים
left arrow
בנקים, ביטוח ופיננסים
left arrow
רכב
left arrow

הייטקזון בחדשות

הייטקזון בפייסבוק

4 דברים שצריך לשים לב אליהם לפני שיוצאים לשופינג אונליין

נירית בראון

11.02.2020

איך תחשבו את העלות האמיתית של מוצר? באיזה מטבע כדאי לשלם? כיצד תגנו על עצמכם מפני... עצמכם? הנה כל מה שצריך לדעת על רכישות אונליין


בין אם מדובר בבלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני או בסתם יום נטול כל סייל - אין ספק שעולם האיקומרס ממשיך לשעוט קדימה, אז וויי ספיק! עם זאת, בתוך כל החגיגה, שווה לזכור שגם רכישות מסוג זה צריכות להתבצע באופן חכם ונכון. אז, איך תחשבו את העלות האמיתית של המוצר? באיזה מטבע כדאי לכם לשלם? כיצד תגנו על עצמכם מפני טעויות? הנה 4 דברים שאתם צריכים לדעת על רכישה חכמה דרך האינטרנט.


(צילום: Shutterstock)


1. שימו לב לכלל העלויות ולא רק למחיר המוצר 

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו מתלהבים ממוצר כלשהו ומהמחיר שלו, מה שאנחנו לא תמיד זוכרים זה שלמחיר מצטרפים גם: עלות משלוח (שלעיתים אף גבוהה יותר מהמוצר עצמו!), תוספת מע"מ (אם המחיר עולה על $75) שבד"כ לא נגבית במעמד הקנייה, אלא מתגלה כהפתעה פחות נעימה בעת שהמוצר מגיע לדואר או עם שליח עד הבית. יש גם מקרים שבהם אתרים שולחים את המוצרים באמצעות שירותי שילוח מסוימים, ואז הלקוח משלם עמלה נוספת בעת קבלת המוצר.

כן כן, הבנתם את הנקודה. לפעמים מתברר שהמחיר כבר לא כל כך זול כמו שחשבתם. ולכן, שנייה לפני שאתם לוחצים על כפתור "הזמן", שימו לב לכלל העלויות! תוכלו להיעזר גם בהנחיות של רשות המסים באתר שלהם.


2. בדקו את זמני המשלוח המקסימליים (האם המוצר יגיע בזמן?)

מכירים את האנשים שהזמינו אונליין תחפושת לפורים וקיבלו אותה רק בפסח? או אלה שהזמינו מתנפחים לבריכה בקיץ וקיבלו אותם רק לקראת קריסמס?... לכל אתר קניות אונליין יש טווח זמנים שבו הוא מתחייב שתקבלו את המוצר (בהתאם לסוג המשלוח שבחרתם). יש אתרים שיאפשרו לכם לקבל את המוצר תוך כמה ימים במשלוח אקספרס, ויש אתרים שבהם המשלוח יכול להתעכב גם מעל לחודש. בנוסף, יש גם תקופות עמוסות סביב החגים שבהם יש נטייה למשלוחים להתעכב. אז, שימו לב לזמני המשלוח המקסימליים ותחשבו האם הם מתאימים לכם ולצרכים שלכם.

בנוסף, ישנם מוצרים שלא ניתן להכניס לארץ מבלי לקבל אישורים של גורמים רגולטורים, כמו: מכון התקנים. כך למשל, גולשים רבים שהזמינו אונליין קסדות לאופנוע, גילו שהם נתקעו במחסני המכס עד שמכון התקנים ימציא אישור לגביהם. זאת מאחר שהקסדות החזיקו בתקן בטיחות אירופאי, השונה מהתקן הישראלי. לכן, חשוב שתוודאו שאכן מותר לייבא לישראל את המוצר הספציפי שאתם מתכננים להזמין, כדי שלא תגלו אחר כך שהרשויות בארץ מסרבות לשחרר לכם אותו עד שתספקו את האישורים המתאימים.


3. אל תתפתו לשלם בשקלים (כן, כן, שמעתם נכון!)

אחד הצעדים שאתרי סחר בינלאומיים נוקטים במטרה למשוך קהל ישראלי, ולהפוך את האתר שלהם לידידותי יותר עבורו, זה להציג את המחירים בשקלים במקום במטבע זר (כמו: דולר, אירו...). זה אולי מאוד נוח לראות את המחירים ככה, אבל, חשוב לדעת שהאתר מחשב יחס המרה גרוע יותר מחברות האשראי, ולכן כקונים תמיד עדיף לשלם דווקא במטבע חוץ.

לצורך ההשוואה - עמלת ההמרה באתרי הקניות הפופולריים בחו"ל נעה בין 4% ל-7% עמלה, בעוד שחברות האשראי בדרך כלל גובות 2.3-3% עמלה. אם אתם בעלי כרטיס אשראי הייטקזון תוכלו להנות מעמלה מועדפת של 1% בכל המטבעות בעלי שער יציג, בביצוע רכישות במגוון אתרי e-Commerce המובילים בעולם. שימו לב: בקנייה בסכום גדול ובקניות מרובות לאורך השנה, הסכום הזה עשוי להצטבר למאות שקלים!



(צילום: Shutterstock)


4. קראו היטב את מדיניות ההחזרות

חשוב מאוד לקרוא את מדיניות ההחזרות שיש לכל אתר איקומרס, אשר מגדירה בדיוק תוך כמה זמן ניתן להחזיר את הפריט שקניתם, מאילו סיבות ובאיזו דרך. יש אתרים שיאפשרו לכם להחזיר את המוצר (מכל סיבה שהיא) כל עוד הוא תקין ורק תתבקשו לשאת את עלות המשלוח, יש כאלה שאפילו יציעו לכם להחזיר את המוצר בחינם. ויש גם אתרים שיגבילו את הסיבות שבגינן תוכלו להחזיר את המוצר, נגיד: מוצר פגום- כן ומידה קטנה מדי- לא. ולכן, כדי להימנע מהחזרות שמקורן בטעויות שלכם, כדאי לכם להבין את טבלת המידות באתר (המשתנה לפי אזור גיאוגרפי), למדוד פיזית את עצמכם ולבחון התאמה לטבלה, לקרוא חוות דעת על האתר שממנו אתם מתכננים להזמין, על המוכר ועל המוצר ולהכיר את מדיניות המשלוחים.

עשיתם טעות? תוכלו להחזיר את המוצר בכפוף למדיניות ההחזרות של האתר ולהגנות שמספקים לכם שירותים כמו זה של PayPal, המקנה הגנה נרחבת של 180 יום על החזרת מוצרים. תוכלו גם לפתוח בחשבון הפייפל שלכם תלונה על מחלוקת (Dispute) בדרישה להחזרת המוצר וקבלת החזר מלא במסגרת תוכנית הגנת הקונה של החברה, שחלה לא רק על מוצרים פיזיים, אלא גם על כרטיסי הופעות, טיסות, משחקי ספורט ועוד.

בשורה התחתונה, עולם האונליין שופינג הולך ומתעצם לו, וכיום תוכלו להנות מהנחות ומהגנות בדיוק כמו אלו שהייתם זוכים להן בביקור בחנות פיזית בישראל. רק חשוב לדעת לשים לב לדברים הנכונים.

תתחדשו!

 



אודות הכותבת

נירית בראון היא מנהלת מחלקת התוכן של אתר הייטקזון, כותבת מאמרים ומשתתפת בפאנלים בנושא שיווק בארץ ובחו"ל. מביאה עימה ניסיון רב באימייל מרקטינג ו-Marketing Automation. קניינית אונליין פעילה מאוד, חובבת בעיקר נעליים ואוברולים. דווקא אהבה את הסוף של משחקי הכס.


 


אולי יעניין אותך - המוצרים הכי נמכרים באתר