מגיימר גיק להייטקיסט
לודה גרקו
22.09.2016
הקטע המצחיק הוא שכמות ההבנה וההשקעה שהייתה דרושה כדי לשחק בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות השרישה אצל הגיימר חיבור מידי לעולם המחשבים, התוכנה והקוד, עובדה שהקלה עליו את הכניסה לעולם ההייטק, לעומת המצב היום בו הקליק, סווייפ וטאצ' שולטים בעולם הטכנולוגי, וכשהמכשירים קלים יותר לתפעול, הם גם מפתחים פחות יכולות טכנולוגיות.
ההבנה היום אחרת לחלוטין, מחקרים מעידים על כך שגיימרים צעירים ששיחקו והתפתחו עם משחקי המחשב לצידם, פיתחו כישורים קוגניטיביים וחברתיים שמאפשרים להם להגיע לרמת ביצועים גבוהה, חשיבה מהירה ויצירתית וכושר החלטה יחד עם יכולת תגובה מהירה וחתירה לפתרון בעיות מורכבות באופן יעיל.
ניתן במילים אחרות לומר, שאלה הכישורים הנדרשים לעובד ההייטק הממוצע. להיות חלק אינטרגלי ממערכת גדולה יותר, להיות מסוגל להבין מבנים חברתיים מורכבים, לחשוב מהר ובאופן יצירתי ולהיות טק-סאבי ברמה בסיסית לפחות או רמה גבוהה יותר מאלה שלא בילו שעות מול המחשב בילדות.
היום, בין משרות טסטינג לגיימרים או משרות פיתוח משחקים, יוטיוברים שמזרימים מיליוני דולרים בחודש מגיימינג אונליין (בסטרימינג או לא) ופסטיבלים שמוקדשים אך ורק לשחקנים במחשב ובקונסולות, ההנחה הראשונית לגבי גיימרים שונה לחלוטין.
ובתכל'ס, נקמת היורמים הגיעה לשיאה.
מהיום מספרים למראיינת על השעות שבילינו בבניית הדמות שלנו ב-"World of Warcraft" בשביל לקבל כמה נקודות זכות. ואל תשכחו לסמן "גיימינג" בלינקדאין! ספרו לנו כמה אנדורסמנטס תקבלו...